söndag 27 juli 2008

Köpenhamn

Semestern fortsätter och nu är till och med vädret på vår sida! Närmre 30 grader varmt, så vi bara njuter. :)
Jag och Tekniker'n kom hem efter några dagar i Köpenhamn igår. En liten semester i semestern är aldrig fel. Vi har bara haft det gott, mest strosat runt i stora staden och ätit/druckit gott. Köpenhamn har allt skulle jag vilja påstå, även om vi bara hann med en bråkdel av stan. Men då har vi något att komma tillbaka till igen!

Vårt hotell, First Hotel på Vesterbrogade



Härliga Nyhamn

Vi har även spanat in en massa design på Illums Bolighus, ett tips jag hittade hos Husmusen. Vilket ställe alltså! Det va så mycket snygga saker överallt så jag blev alldeles lycklig. :) Även Tekniker'n hittade saker att drömma om. Ett tips jag verkligen kan rekommendera alla er att ta till er om ni ska till Köpenhamn.

Då vi bor där vi gör tog vi oss dit med tåg och färgorna mellan Helsingborg-Helsingör. Och när man är i Helsingör måste man ju passa på att köpa lite blomster med sig hem! Dessa handlar man på torget vid färgorna, det vet säkert många av er redan (ni som någon gång varit i Helsingör det vill säga).


Bland annat fick dessa liljor följa med oss hem. :)

Inga kommentarer: