måndag 31 augusti 2009

Små kottar

Har funderat ett tag nu på ett sätt att dekorera mina blomsterlådor i vinterskrud (när det blir aktuellt menar jag, efter alla blommor). Jag såg förra vinterna hos min morbror och hans fru (det är hon som pysslat) så perfekta och charmiga blomlådor som jag inte kunnat släppa. Har tyvärr inga foton på hur de såg ut, men de var dekorerade med mossa av olika slag och stora fina kottar. Helt i min smak och enkelt att göra. Så slipper man (läs jag) ha vissna blommor i lådorna hela vintern sen. :)

Jag har sedan tidigare olika former av kottar, tjocka och smala, som är ganska stora. De hade jag tänkt använda till detta, men de räcker inte. Har kanske 10 kottar totalt och 6 blomsterlådor, blir ju inte ens 2 i varje... Kan nog se lite fattigt ut. Så därför åkte jag till stranden igår för att plocka kottar!
Jo, ni läste rätt. Stranden var dock inte huvudmålet med resan, men ett trevlig plus. Det var egentligen parkeringen jag var ute efter. Man parkerar mellan träden lite där det finns plats och de träden tappar en stor mängd kottar!


Massor med kottar! :) Så nu ska de bara torkas och sen användas för dekoration i vinterupplagan av blomsterlådorna.

Var nere en sväng på stranden när jag ändå var där, så här kommer lite kyliga strandbilder också.

1 kommentar:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

kottar e alltid fint!! undrebara strandbilder!!