måndag 11 februari 2008

Tips från coachen

Jag är uppe på benen igen. Hinner dock inte med så mycket mer än att jobba just nu... Tufft schema samtidigt som jag låg däckad halva förra veckan pga migränen, men det blir bättre om några dagar.
Mellan jobb, mat och sömn hinner jag dock fundera lite på kommande kalas. :) Fyller år om någon vecka och tänkte bjuda hem släkten på kaffe och kaka, men har inga självklara kak-kandidater. Så jag har en utmaning till er!
Har ni några bra tips på goda kakor/tårtor jag kan bjuda på? Tar tacksamt emot alla tips ni kan tänka er att dela med er av. En liten utmaning i utmaningen är att hitta dessa tips som dessutom är glutenfria, då jag är allergisk. Givetvis inget krav då jag ofta bara kan byta ut vetemjölet mot mitt glutenfria istället, men det är ju värt en stjärna i kanten om ni har något. :)

Bilden har jag hämtat här

7 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Mitt tips är att du gör en (eller flera) Pavlova-tårtor! De är ju så vansinnigt goda, det är knappt att jag kan låta bli att dregla över hela tangentbordet när jag skriver om dem... *ler*

På en frasig marängbotten brer du ut len, vispad grädde och sedan väljer och vrakar du bland frukt och bär som du dekorerar med. Gott! Vill äta - nu!

Grattis i förskott! Är du Vattuman eller Fisk? *nyf*

Kram!

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
jag skulle gjort kokostoppar doppade i mörk choklad!! Har för mig att det inte är nåt vetemjöl i bara massa annat onyttigt.
Jag ska fixa fram länken till receptet om du vill, måste rusa ut!
Kram!

Anonym sa...

Hej!

Vill du ha recept på tårta med jordgubbar och vitchokladmousse så hör av dig! ;) Det blir ingen tårta för Roger idag, jag och Oliver har maginfluensa...
Kram Jessica

Karin i Villa Grå sa...

Hej igen!

Eftersom jag inte har kunnat sluta dregla sedan jag lämnade min kommentar här blir det en Pavlovatårta till familjen på torsdag. Gärna en hjärtformad, om jag lyckas få till det. Tack vare dig och din fråga om glutenfria tårtor!

Kram!

Karin

Lindesnäs-Annika sa...

http://recept.nu/1.17876/leila_lindholm/bullar/agg_mejeri/kokostoppar

Hej igen,
prova med att kopiera in länken annas får du gå in på tv4 sida och söka i Leilas recept på kokostoppar.
Dom är enkla, blir goda. Jag hade ingen lime hemma och bara ljus rom men dom blev smaskiga ändå!!
Lycka till! Pavlovatårtan låter inte fel heller...
Hmmm dax för emkaffe innan tangentbordet slutar fungera av allt dreglande...
Kram, Annika

Lindesnäs-Annika sa...

Äsch den kom ju inte med , jag försöker igen..

http://recept.nu/1.17876
/leila_lindholm/bullar/agg_mejeri
/kokostoppar

Fast som en rad...

Solsjö - Under en vind sa...

Inget tips just nu...men kanske då jag kikat i bakboken....

Önskar dig en riktigt mysig Alla hjärtans dag! Kramis!