tisdag 12 augusti 2008

Sommar, sol och... golf!

Jag kan inte anklagas för att hänga på golfbanor så fort jag får chansen direkt, men Tekniker'n gör det väldigt gärna. :) Under vår semester, en kväll med underbart väder, tog jag steget. Jag följde med till golfbanan! Men när Tekniker'n tog golfbagen, greppade jag istället kameran. Rustade med olika utrusning gick vi nio hål, tillbaka lagom när solen försvunnit bakom träden.

Härligt va det. Finfint väder, härlig natur och trevligt sällskap av goa vänner. Så jag drömmer mig tillbaka till semester och många, varma grader på termometern med hjälp av de här bilderna.






Jag blev så imponerad av greenerna! Gräset klipps så kort, så kort. Här en bild som visar hur stora skillnaderna är på green, fairway och rough (lite golfglosor har fastnat).

I närbild ser det nästan ut som plastgräs! Jag var som sagt imponerad. Den lilla grodan fick stå modell. :)

Jag avslutar med en bild på Tekniker'n och hans golfbag. Jag ser fram emot fler rundor på golfbanan med kameran i högsta hugg.

5 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vilka härliga fotografier du har tagit! Kram Sandra

www.gottablandat.wordpress.com sa...

härligt det ser ut!! fint väder hade ni ocksa!! kram

Kattfot sa...

Ser härligt ut! En golfrunda behöver ju inte alls avnjutas med en klubba i handen. Tack för dina fina ord. Vi fick lite positiva nyheter idag :)

Anonym sa...

Trevliga bilder från hemmabanan! Det är en bra bana att njuta av naturen när spelet inte är njutbart :)

jennys hus sa...

så fina bilder. Nästan så jag blir lite sugen på att börja spela golf;-) Kram/jenny