fredag 14 november 2008

Inspiration i hög dos

Vilken torsdagskväll! Jag hade bjudit med min mamma till Annika Chrisensens föresläsning på Hedentorps Plantskola i Ängelholm, och vilken kväll det blev. I den underbara miljön med massor med ljus i ett härligt inrett växthus (som också var butik) och med Annika som kvällens huvudperson. Jag blev så inspirerad och fick väldigt mycket att tänka på. Stanna upp, vänd dig om, sätt dig ner och titta på saker från ett annat perspektiv. Egentligen inga nya saker, men väl värda att bli påmind om.
Så tack så mycket Annika för din historia och Liv för härliga miljön, en kanonkväll helt enkelt.

För att ni ska kunna få en liten del av den känsla vi alla upplevde bjuder jag på några härliga bilder från Hedentorp. Mina inköp visar jag en annan dag... ;)






Man kan bara hålla med, visst lackar det mot jul. I år är jag dessutom lite mer beredd, har fyndat lite julsaker redan. :)
Önskar er alla en härlig helg!

6 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Cin!
Kan bara hålla med dig ang Annikas föreläsning i torsdags, hon sa så mycket tänkvärt och hennes bilder sen; mmmmm! :o)
Hedentorp var så vackert, mycket inspirerande.
Kul att hitta den blogg,
kram från
Lydia's Gröna Fingrar

Tusenfröjd sa...

Tacjs själv! Det var verkligen en magisk afton... Känner ju Annika men har aldrig hört henne föreläsa eller vad man nu ska kalla det. Bara hennes bilder är ju sååå underbara.
Kul att se bilder från Hedentorps:-) Hoppas at Du hittar hit igen. Du är i alla fall varmt välkommen!

Kramis Liv

Annika Christensen sa...

Tack för att du kom.
Kanske vi skulle ta en fika i lugn och ro nu när du inte är så anonym längre.
Kul att du tog med din mamma och jag blev så rörd av hennes kram och hennes ord.Hälsa henne det.
Jag har nog lyckats bromsa förkyldningen i tid med vitlök och mina jucier känner mig redan bättre.
Tack för allt fint du skrivit och för kommentarerna på min blogg.

Kram
Annika

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ja visst lackar det mot jul.. de gar sa himla snabbt sa man hinner knappt med!!!

Anonym sa...

Hej - så trevligt du har det här! Och så fina bilder du fick från plantskolan! Där fanns ju hen hel del att titta på =)Jag är inte så bra på att fota när det är så mörkt, men några bilder tänkte jag oxå presentera så småningom. Föreläsningen va verkligen fantastisk, och tänkvärd som du säger, man behöver påminnas! /Syren-Carina

mia dh sa...

Mysigt med julfix,jag kommer dock inte att pysselfixa så energiskt som förra året eftersom vi flyttar i början på december. Ha det gott.