torsdag 17 september 2009

Så lätt

Tänk om jag vetat redan i fjol. Att det var busenkelt att koka sin egen äppelmos alltså! :) Fick en burk av en god vän i fjol av hennes goda, goda äppelmos och i år har vårt äppelträd (liksom många andra) massor med frukt. Då fick jag idén att jag kanske skulle ge mig in i leken och göra min egen.





Sagt och gjort, ikväll har jag gjort mitt premiärkok. Bara äpple, lite vatten i grytan och när det kokat klart (ca 20 min) smaksatt med lite socker. Så enkelt! Å gott! Prova ni också.



Ska ta fram stegen i helgen för att nå fler äpplen högre upp i trädet för ännu mer mos. :) Sen är det bara att frysa in och ta fram efter behov.

6 kommentarer:

jennys hus sa...

det lät både enkelt och gott. Synd att man inte har något äppelträd.
Kram

Sara sa...

Riktig lyxkänsla med egen hemmagjord äppelmos :)

Har inga äppelträd dock...

Kramkram/Sara

www.gottablandat.wordpress.com sa...

tänkte på det häromdan, att jag gärna hade haft ett öppelträd och göra min egen must och äppelmos etc på! lyxigt!!

Annika Christensen sa...

Flitig du har varit.
Vad kul att du kom och lyssnade och att du hade din kompis med sig.
Kanske vi ses ihelgen också jag är där på söndag.
Nu kan du snart läsa om min trädgård i AoT den kommer den 6 okt.
Ha det gott
Annika
ps hälsa mamma hon är en härlig människa

Kattfot sa...

Ja visst är det enkelt! Har också upptäckt det nyligen ;-)

Annika Christensen sa...

Vart tog du vägen?
Annika