lördag 12 april 2008

Shopping!

Det har blivit lite shopping den gångna veckan, tänkte att ni kanske ville se? :)
Jag har spanat på denna sjua ett tag nu, och eftersom vi faktiskt inte har någon fasadsiffra på huset slog jag till i veckan. Än har den inte kommit på plats utan den ligger på vitrinskåpet och glänser. Hih... Den glänser så pass så tapeten speglas i den, nästan synd o hänga ut den. Eller..?


Vad tycks om vår snygga sjua?


Förra helgen var jag och Tekniker'n på en lite tripp i stan med shopping och lunch. Då hamnade vi i en möbelbutik som reade ut för de skulle slå igen, vilket givetvis innebar att vi inte gick tomhänta därifrån. Inga stora möbler eller så, men smått och gott kan förgylla det med.
Jag har fått en gammal bitsockerlåda av min farmor och farfar (de har haft en liten lanthandel i 40 år) och den står givetvis i vardagsrummet. På den har jag saknat några kuddar eller liknande, men inte nu längre! Hittade två vita, fina sittkuddar från Linum som fick sin plats på den supersnygga lådan.





En närbild och sen lite perspektiv. Jag gillar den där lådan, den väcker härliga minnen från affären som jag tillbringade mycket tid i efter skolan när jag va liten. *dagdrömmer*

Tillbaka till veckans shopping. :) I fönstret som syns i bilden ovan står en nyinköpt Mårbacka pelargon. Jag (precis som stans alla andra invånare) körde inom Blomsterlandet efter jobbet igår. De hade invigning i torsdags och hade en mängd erbjudande, så det va väl därför där va lika många människor som blommor kändes det som.


Inte så många blommor än, men massor med knoppar. :)

Ett av erbjudanden jag inte kunde låta bli att slå till på är den ståtliga orchidén. En mörklila fick följa med hem och hamnade i "orchidéfönstret" på kontoret. Köpte även en fusk orchidéstängel för att låta de vilande blommorna (alltså som inte blommar just nu) hemma få ett litet lyft.




Så här skulle man alltså kunna sammanfatta veckans shopping. Lite siffror, blommor och kuddar. :) Jag är nöjd i alla fall, får se vad nästa vecka bjuder på.
I morgon är det barndop som gäller, lillkusinen ska döpas. Får väl se om han tänker vara snäll i kyrkan eller om han hittar på nått bus, så mycket bus man kan bjuda på när man bara är några månader gammal.

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt med en massa shopping!!! Massor av fint!
Hoppas att din helg varit skön!
Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

härlig shopping och jättefina pelargoner!

Lina sa...

Fint! Vickan var på besök i helgen, det blev också en del shopping! HP skall komma hem till oxx och fotta på onsdag, så jag fick fixa till med lite nytt!

Karin i Villa Grå sa...

Att shoppa är så roligt! Jag vet, det är ytligt och ganska beklämmande med tanke på hur många som svälter i världen, men att fynda som du har gjort..! Som sagt, det är himla kul :-)

Gillar din sockerlåda skarpt. Extra skoj att den kommer från din farmor och farfars affär..! Den bryter av snyggt mot det moderna i ditt hem. Me like!

Hur gick det på dopet? Blev det något bebisbus?

Kram!

Linda -Galleri Palla sa...

Nästan synd att hänga ut den snygga 7an... ;) Själv har jag ett X och en trea inomhus...

Linda -Galleri Palla sa...

nej, 5a är det ju...

Anonym sa...

Vad många fina saker du har köpt!