lördag 19 maj 2007

Börjar arta sig

Vardagsrummet alltså, det börjar arta sig nu. Fortfarande kvarstår lite småsaker och de är farliga att inte ta tag i direkt, man blir så lätt "hemma-blind". Så lite sånt är vad jag tänkte ängna denna regninga lördag åt, finlir i vardagsrummet.

Även en del lite större saker kvarstår, som att köpa en ny TV-möbel. Den vi hade i lägenheten är för lång för den väggen som TV:n står mot idag. Vilket gör att Teknikerns högtalare till hemma-bio-systemet inte riktigt får plats... Men det är inte helt lätt att hitta vad man söker alla gånger, så vi letar vidare.
Har inga riktigt bra "före" bilder så ni får nöja er med en bild tagen strax innan renoveringen satte igång på allvar. Andra bilden visar hur duktig målaren va på att bredspackla! :) Det kallar jag vardagslyx, att få komma hem på kvällen efter jobb och se vad som har hänt hemma under dagen. Det han gjorde på fyra dagar hade vi inte hunnit med på fyra veckor känns det som. Så när han lämnade oss på fredagen va det bara att sätta in familjeresurserna och måla, måla, måla...





Så här kommer nu lite "efter" bilder istället! Några saker håller jag fortfarande på, som TV-väggen t.ex. Men jag lovar att när vi hittat rätt så ska jag bjuda på före- och efterbilder på det med!


Del av soffdelen, med mitt fynd från Mio bredvid fåtöljen. Ett tidningsställ i mörkbrunt skinn. Jag kunde verkligen inte gå från butiken utan att få ta ett sådant med hem.

Det efterlängtade vitrinskåpet är också på plats nu. Tyckte att vi hade mycket glas tidigare, men nu fyller det inte ens upp halva skåpet. Skönt också att få lite mer plats i köksskåpen, så jag kunde packa upp en låda till som stod på kö...




























Lite detaljer från rummet. Det ursnygga tidnindsstället, gammeldags glasburkar, boxar att förvara cdskivor eller dvdfilmer i och två tavelhyllor.
Nu får jag försöka ta tag i det som jag hade tänkt göra idag och inte bara sitta här och skriva. ;) Ha en trevlig lördag.







6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni har fått det! Jag trodde ni skulle måla en stad... Tapeten var ursnygg!

Cin sa...

Tack! Ja, jag har målat en stad på en vägg. Har visat nån smygtitt på det tidigare. Kommer i sin helhet sen när TV-väggen är klar med ny TV-möbel (när vi hitter "the one").

Anonym sa...

Hej gumman! Så himla fint! Ska bli jättespännande att se på lördag!
Kram Jessica

Lindas trädgårdsblogg sa...

Snygg tapet!!! Oj vad duktiga ni är som jobbar inne. Jag gör ingenting inne nu. Orkar inte ens vika tvätten!

Tack för kommentaren i min blogg! Jag har svarat på dina frågor!

Anonym sa...

Ohh, vad kul med fixande och donande! Ser ut som att det blir superfint - den tapeten var skitsnygg!

Cin sa...

Tack allihop! Kul att ni tycker om det. Vi är själv supernöjda.
Linda: vi jobbar inte speciellt mycket inne nu heller, har sparat lite på att visa bilderna bara! :)