söndag 6 maj 2007

Här är min helg

Helgen börjar lida mot sitt slut och här sitter jag och skriver med ett par glas vin innanför västen... Men låt oss ta det från början.
I fredags eftermiddag "lyxade" jag ut en timme före fem för att Teknikern var på väg hem då och för att jag låg hyftas i fas med jobbet och dessutom sken solen från en klarblå himmel. På vägen hem lyckades jag få med honom inom (det va förvisso en omväg, men inom låter bättre) en supermysig lite inredningsbutik ute på landet. Jag hade inte varit där tidigare, men sett på deras hemsida att de nu hade öppet även i veckorna. Bostället Sköna Ting heter den och för er som har vägarna förbi (eller tycker att det är värt en omväg) rekommenderar jag den verkligen!
Här är en av deras fina inspirationsbilder från hemsidan.

Jag hade spanat in en superfin trälåda med handtag hos dem och den hamnade genast vid disken när vi kom dit. Med hem följde även ett olivträd, en snygg emaljerad hink och lite annat smått och gott.


Här ser ni min ursnygga trälåda! Åh, den är jag verkligen glad för. Man kan liksom inte sluta le när man tittar på den. Då vet man att man gjorde rätt som köpte! :) Nedan en närbild på olivträdet. Hoppas på många oliver och det ser ju bra ut än i alla fall.

Efter det var fredagen räddad! Satt på altanen och beskådade våra inköp med vars ett glas rött. Härligt.
Lördagen innebar jobb... Började med en "släng-runda" till återvinningsstationen (fick dock inte plats med allt så vi får väl ta en runda till nästa helg). På vägen hem hämtades det en vertikalskärare, för vi har (numer hade) mer mossa i gräsmattan än gräs. Så det va bara hem och köra igång och sen räfsa, räfsa, räfsa... *phu* Men bra blev det och nu hoppas jag gräset tar ut sin revansch mot all mossa (som nu är betydligt mindre än förrut).


Dagen avslutades med kalas för våra katter som fyllde 1 år med att de fick vars en tallrik full med räkor! Snacka om att det va populärt! :)
Söndagen då var en ren slappedag efter allt räfsande igår. Tog en runda med Bettan (det är bilen som även den fått namn, se förra inlägget om vår nydöpta Trokadero) och kollade trädgårdsmöbler, lite kläder och bara njöt av naturen och solen. Senare idag har vi varit hos farmor som fyllde år och bjöd på mat och vin, därför sitter jag här och bloggar med några glas vin innanför västen!
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag har. Nu är det bara att bita i det sura äpplet och jobba en vecka till innan man får vara lite ledig igen. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig helg ni haft! Gott att kunna slappa lite också...fast jag har svårt för det! Övar och övar, men stressar alltid!! Mamma hade också varit på Höja boställe och sa att det var mkt fint! Olivträd är väll underbara!! Jag fick ett i påskpresent av föräldrarna. Det är jätte fint! Mamma och pappa har ett gigantiskt, men aldrig fått några oliver.... Så vårt namn blev det rätta! Roligt!!

Anonym sa...

Såg ut som ett väldigt nice place att besöka! Herregud vad svårt att bara köpa med sig en eller ett fåtal prylar. *s*

Anonym sa...

tack för tipset!
vill tipsa dig om www.tradgardsrum.se
Där hittade jag mitt efterlängtade eldfat!!!