tisdag 9 oktober 2007

Elementjakt

Är på jakt. På jakt efter billiga, snygga element. Det är lättare sagt än gjort...
När vi renoverade bottenvåningen tog vi bort de fula elementen. Dels för att de var just fula, men framförallt för det är just sådana gamla el-element som drar en massa el och därför kostar pengar. Vi installerade en luft-luft-värmepump som vi är jätte nöjda med, men den klarar inte av att värma upp bottenplanen helt själv nu till vintern.

Att hitta nya element är inte så svårt, för det finns ju i varje byggvaruhus. Utmaningen ligger i att hitta element som inte är för tråkigt och "elementiga" men som heller inte kostar skjortan. Så jakten som sagt i full gång.




Jag har hittat önske-elementen (det va inte så svårt). :) Följande bilder kommer från LVI, på element i granit!



Verkligen snygga i mina ögon! Ett plus i kanten är att man "gömmer" termostaten bakom elemntet. Det finns egentligen bara en sak som är negativt med dessa, det är inte helt billigt... Får väl se vad plånboken har att säga i den här frågan. Det enda jag vet säkert är att element måste det bli om vi inte ska frysa i vinter.


1 kommentar:

Anonym sa...

De finaste element, jag sett:) Kul att du tittade in hos mig, kissen är OK om än lite drogad men kommer nog att repa sig. Ha det gott och vilken härlig blogg du har.