tisdag 21 augusti 2007

Höjdarjobb

Ikväll har vi fått hjälp på hög höjd. Min kusin har varit här och hjälpt oss ta ner en parabol och en murken stege på taket som liksom ingick i husköpet... Då vårt hus är väldigt högt om man frågar mig, men inte så farligt högt om man frågar min kusin så kändes det bra att få hjälp!
Vårt hus är ett vanligt en och en-halv-plans, så det blir väldigt högt i gavelspetsen, men han klättrade upp för stegen som inget hade hänt. Jag var imponerad och lite nervös där jag stod på gräset och tittade på, men han klarade det galant.


Här står han högt över marken och gör ett kanonjobb. Kanske inte så svårt jobb, men pga respekten jag har för höjder och stegar kan jag inte säga tillräckligt många gånger att jag var impad! Parabolen har inte varit använd på länge och stegen som låg på taket hade jag absolut INTE klättrat på. Kanske lite för höjdens skull, men mest för att den föll i småbitar när kusinen slängde ner den.


Skönt att ha de ur bilden, nu ska de bara slängas på återvinningen. Såg att stegen bidragit till väldigt mycket mossa på taket där den låg, så det behövdes en insats.

Så här ser det ut nu, utan den där fula parabolen i gaveln! :) Vilken skillnad. Man vänjer sig snabbt vid hur det brukade se ut, så jag hoppas jag vänjer mig snabbt vid detta. Och en sak är säker, jag kommer inte sakna den!

1 kommentar:

Lina sa...

Vi har också en ful tvantenn som bör plockas ner... men det är mycket som bör göras... Hur går det med stenläggningen?