söndag 12 augusti 2007

Siffror och antal

Det är stor skillnad på siffror och antal. För min är den snyggaste siffran helt klart siffran fyra. 4... Helt klart, det finns inget mer att säga.
Men när det kommer till antal har jag inte samma favorit. Då är det trean som står som vinnare. Varför tre? Ja, det kan man fråga sig. Vet inte riktigt om jag kan svara på det själv. Men jag tycker att ojämna antal ser bättre ut när man sätter dem tillsammans, det blir inte så symetriskt på samma sätt som till exempel fyra. Köpte ni det argumentet? Hoppas ni förstår lite vad jag menar...

Detta leder då till att jag har tre av mycket här hemma. Ska jag köpa nån detalj till hemmet köper jag gärna tre, dekorera gör jag gärna med tre likadana blommor eller ljusstakar. Låt mig visa några exempel!



Här syns tre bruna snygga flaskor med äldre "kork" (kommer inte på vad de kallas) som jag hittat i en av favoritbutikerna som jag berättat om tidigare.

Andra saker som det finns tre av här hemma är följande...






















Överst och här till vänster syns tre flätade korgar som jag fyndade på semestern i Norge (eller fynda är kanske fel uttryck med tanke på den norska kronan mot den svenska...) De har än så länge använts som brödkorgar på sommarfesten. Till höger syns vår CD-förvaring, tre läckra lådor inhandlade på Bolagret på Väla.

Har även några krukor som kommit i "tre-pack" och nu rymmer några tre high chaparall-kaktusar i badrummsfönstret.


Tänkte även passa på att visa vad jag och Tekniker'n hittad på vår sväng till Väla idag. Två kuddar (här syns bara en, den bruna), även de inhandlade på Bolagret, som nu bor i soffan. Det behövdes lite nytt på kuddfronten i soffan. På bilden ser ni också en av mina egenhändigt tillverkade kuddar (har givetvis tre!) av en beige badrums-matta köpt på IKEA. Och så missar ni väl inte de tre värmeljusstakarna i betong på brickbordet bredvid soffan.








1 kommentar:

Lina sa...

Tre var det ja!! Måste säga att tapeten är urläcker!!