måndag 19 februari 2007

Meckardag

En sån söndag! En perfekt meckardag, vi hann med massor utan att känna oss stressade. Vaknade med tuppen, eller ska jag säga katten, för det va de två som väckte oss då de började bli hungriga. Efter frukosten planterade jag lite pärlhyacinter och krokus i några krukor för att höja vårkänslan inomhus. Pärlhyacinter är en av mina favoritblommor, så liten och söt.

Under dagen sen hann Tekniker'n och jag med att betsa golvlister, städa hela huset, leka och busa med katterna ute, söndags-mys-fika i soffan och slipa två garderobsdörrar som ska vara på kontoret. Pricken över i va middag hos mina föräldrar och mamma hjälpte mig färga håret (så äntligen vågar jag gå till frisören). Helt enkelt en perfekt meckardag.
Som en liten fortsättning på allt detta har jag idag efter jobbet tagit hand om mig själv. Började med en dusch, och en inpackning för mitt hår. Sen vore det ju dumt att sluta, eller hur! :) Så fötterna fick en skön omgång de också. Så nu sitter jag här med fötterna i raggsockar, i soffan och tittar på CSI med två sovande katter och en sovande Tekniker! ;)

Inga kommentarer: