torsdag 1 februari 2007

Idéspruta

Ibland bara smäller det till så får man en superidé. Det hände mig idag när jag tittade in på Cult Desings blogg. Där berättade de om historien bakom deras ursnygga fyrkantiga krukor. Och som en illustation hade de en supersnygg siluett av en storstad. Då slog det mig! Så skulle jag vilja måla på en vägg i vårt vardagsrum/kök. Precis som de gjort i två olika nyanser på en ljusare bakgrund, det hade blivit superfräkt! Vi kommer att ha en ljus beige färg på väggarna där och har redan bestämt att där finns två väggar som har alla förutsättningar för att bli färgklickar. Den ena skulle vi måla mörk brun var tanken och den andra skulle nog få en tapet...

Tänk nu va coolt det hade varit att måla en eller två siluetter på den väggen som vi ändå tänkt måla! Behöver dock förankra denna nykläckta idé med Tekniker'n när han kommer hem på fredag. Håller tummarna för att han tycker det verkar vara en lika bra idé som jag! :)

Så nu har jag ägnat lite tid åt att hitta lite stadssiluetter på nätet, lättare sagt än gjort... Har väl hittat någon som skulle kunna passa, men det är ju tid till det sen (om det nu blir aktuellt).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en himla bra idée tycker jag!!! Inte roligt med strömavbrott, men det var ju tur att strömmen kom tillbaka så fort!

Anonym sa...

ja det hade ju varit jättecoolt!
väldigt tjusigt med kontrasten landet (som man nog allt får säga att ni bor på...)/storstadssiluett!!!
Längtar redan efter före och efter bilderna!! ;-)

Cin sa...

Precis min tanke också med kontrasterna; ute på landet vs. storstad! Mitt i prick! Jag lovar det kommer före och efterbilder. Men ska ju som sagt ta det med Tekniker'n också... ;) Sen ligger ju det en bit fram i tiden eftersom kontor och sovrum ska göras klart först och sen är det troligtvis hallens tur.

Trevlig helg brudar!