lördag 24 februari 2007

Mmm... mums!

Efter en lagom sovmorgon, en sväng till stallet (brr... kallt i snålblåsten kan jag säga) och lite läsning i en god bok avslutades lördagen med god mat och melodifestivalen.

Under tiden jag tittade på hopptävlingarna från Göteborg på TV lagade Tekniker'n mat. Åh, vilken mat sen! Hann få fram kameran och plåta baconlindad sparris, med tomat och rödlök innan den hamnade i ugnen. Jag slets mellan hoppningen och härligt dofter från köket. ;) Det är sånt jag kallar lyx, på väldigt hög nivå dessutom.
Maten smakade underbart, precis som dofterna utlovade. Det blev pasta med pastasås fylld med grönsaker och annat gott, och så de där goda sparrisen givetvis. Vad tycks?

Efter maten blev det till att dömma melodifestivalen. Den eviga frågan är väl om rätt låt vann eller inte. Nu var det ju inte "la grande finale" ikväll heller, men lika kul att få säga sitt ändå.

Har kommit på mig själv att ibland säga att "det där är ju ingen schlagerlåt". Men jag fick höra i veckan, av min frisör faktiskt, att det är ju inte schlagerfestival längre. Det heter ju MELODIfestivalen, och då måste det väl inte vara schlagerlåtar? Eller? Knivig fråga det där! :) Om man inte har annat att tänka på, och förhoppningsvis har man inte det en lördags-kväll. Så, vad säger ni? Vann rätt låt idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker nog ändå att rätt låt vann! Maten ser inte helt fel ut!!

Anonym sa...

Hmm du har det alltför lyxigt med "egen" kock !!
Maten ser underbart god ut.


Kram Lousie

Cin sa...

Ja, maten va underbar! Han är duktigt på att imponera på mig när han lagar mat! En riktig pärla. :)